Tuesday, September 14, 2010

Raye..Raye..Raye..


halooo..peminat2 saye yg telah lame kurindui...sudah lame saye x updet belogg ni...mesti rindu kan..bulan pose pon aku x post pape kan..sbb bulan pose rituh mmg aku malas tahap gaban..


bulan pose yg paling aku x feeling sbb period aku bangang..bebelas2 ari la aku kene ganti nampaknyer..tapi yg bestnyer bulan pose kali ni..every wiken aku pulang ke kampong!!!huahaha..buke pose ngan family n kawan2 tersayang..hoho..dan dengan selambenye aku keluar malam2..sampai la satu malam..aku ter eksiden..padan muke diri sendiri kan~~

the siblings~~

nyampaahh..but still aku still yg 'bongsu' okeyh~~

eldest n youngest

okay..citer pasal raye plak..taun ni pesal tah aku ader kemalasan yg melampau...aku balik sehari sebelum raye..so telepas la nk tolong mak ayah aku masak lemang n rendang..yg bestnyer.. mak aku masak feveret food aku sbb aku yg request..ketupan n sambal kacang..ekceli..aku bukan la suruh mak aku anyam ketupat..buat ketupat nona tuh pon da ok daaaaa...tapi sbb aku sebut "ketupat" dalam material request aku..mak aku pon g la beli daun n anyam kan~~huhu..time kaseh makk~~sedaaaapppp....mmg ilang kejap la program diet aku kan..konon2 still nk diet aku amik sebuku ketupat je la kan..hahaha..tapi kalau amik sebuku ketupat each hour diet amendenyer..argh..pedulik ape aku..feberet tuh!!!
cite di hari raye ni same jer tiap2 tahun..aku raye mane taun ni??raye Pantai laaa..mano laie..tiap2 taun pon den rayo pantai..mak bapak den x ponah gadoh2 nk balik rayo mano pon..sobab eh..umah nenek bolah omak den kek blakang umah..umah nenek bolah ayah den jalan kaki 10 minit sampai..seee....xdo masalahkan..(tibo2 yo den cakap nogori kan..sobab den kan org nogori..haha)


cam beso la rayo ni mosti la mintak maap kan..doso da bogunung gunung tinggi eh..so kopado kawan2 yg baco blog ni den mintak maap yoooo...tapi yg bezo eh taun ni..solalu eh den dapek duit rayo..tapi da kojo ni den plak kono bagi duit rayo..adoiyai...xpo laa..mcm yg dalam farmville tuh share the wealth..aku x bg kat budak2 jer..tapi bg kat nenek2 n pakcik makcik gak..huhu..n aku bg kat org2 yg aku appreciate aku n respect family aku jer...sape kurang ajar x dapat..sape suruh perangai cam cilake kan...huahaha..
taun ni jugak 1st time aku raye as an employee kan..so cuti pon x panjang..3 ari jer..janji laa..dari aku raye kat laut kan..n aku byk kuar duit utk raye kali ni..90% gaji gune utk raye..huhu..n now baru aku faham betape susahnye ayah aku simpan duit utk bg blanje anak2..taun ni aku belikan baju kurung n melayu utk family..kaler peach..sedondon..pilihan aku ngan abang aku kat kuantan..tuh jer da dekat 400..baru baju utk raye 1st..blum masuk suar baru..baju baru..langsir la..karpet laa..nk belanje dapor tuk raye lg..daging..ayam..beras PULUT...air oren..DUIT RAYE..can u imagine betape susah payahnye parents kite..kite senang2 je nk demand macam2 kan..so budak2 sile jgn demand lebih2 dr parents anda ok..

Selamat..Pengantin Baru..hehe.

ni gamba family pertame yg kitorang ader..kene print n frame ni..btw..cantikkan baju pilihan aku n abang aku..mama..taun depan baju raye adik beli lagi!! bg ayah aku beli kan kang kaler yg x cerie yg dier pilih!!



ouh..chomel..bukan aku masuk lif tekan sendiri..ramai yg kate aku chomel ok..mama fara,adik fara,fara,ckin,ain n ramai lagi laa..so just accept the fact k..


raye kali ni dapat lah g jalan siket2 jer..rumah org2 yg penting..rumah nenek2..pakcik makcik n kawan2 tersayang..anak buah kesayangan jer (mijie) x dapat jumpe sbb x dtg2 lagi rumah..penat aku tgu..nk kol suruh datang malas plak..tapi x per aku da tglkan duit raye kat mak aku kalau die dtg nanti..so far mijie anak buah kesayangan aku..sbb aku bela dier dari kecik..mcm mane nk jadi anak buah kesayangan aku??senang jer..selalu la dtg rumah aku..x sombong ngan aku..x sombong ngan mak ayah aku..mendengar kate..aku sayang laa..huhu..untung sape budak2 yg jadi kesayangan aku..sbb aku suke budak2..aku belikan baju..mainnan..sume pon aku belikan..anak buah aku nk UPSR taun ni ke taun depan ek?? kalau die dapat 5A aku bg la diah spesel..psp ke..ipod ke..huhu..ok enuff pasal anak buah..

Cinta Dalam Hati~~
anak kesayang ayah??huh..

haaa...ni baru anak ayah..hahaha..muke sebijik..feveret fuud same..perangai same..emosi same..egois..cool..peramah..byk member..sume same..huhu..


raye aku cume tige ari..naseb baek 3ari..kalau 1 mgu naik balik aku 10 kg ni..aku pon da kat offshore ni..yg penting aku happy sbb dapat spend raye dgn orang tersayang..hehe..n on the way nak balik kemaman..truck si "rooben" rosak..(bro u really want me to mention u in the blog kan..amikk kau..haha) nasib baek ade abang gua yg tough tuh kann..sayang u lebih la abang!!

No comments: