Friday, June 11, 2010

Gua dan Sukan..


kalau skali pandang aku..gemok..tidak tuff n no stamina..ditambah plak dgn penyakit keronik aku..hencek asmaradana..korang mesti x caye yg sebenarnyer aku ahli sukan kan??haaa...x caye xper sbb aku ader bukti..jangan pandang ku sebelah mata..hanya kerna aku wanita gemok..(ala2 anita sarawak)

karier aku sebagai ahli sukan bermule sejak kecik lg..main keja2 dgn abg aku..membe2 sebelah rumah..main polis entri one tu jaga..polis mati pencurik jaga..haha..permainan2 nih ibarat latihan asas utk jd ahli sukan okeyh..x mcm budak skang ni..kecik2 mak bapak bg ps3..duk depan tv main game..x keluar rumah jd katak bwh tempurung..kecik2 da pakai spek mate sbb rabun asik men game..pas2 jd kanak2 obes sbb xder exercise..hahaha..aku dulu kurus keding kot mase kecik2 sbb slalu lari2...

ni tgh prektis lari2 ni dgn nenek aku kat blakang tuh
lagi satu coach aku utk acare lari2 mestilah bapak aku kan..huahahhaha..aku kan nakal..ayah aku mcm slalu jer x puas ati ngan aku kan..haha..rotan tuh slalu jer nk terbang ke punggung aku..so mase ni la aku gunekan kesempatan utk prektis lari2...haha..main keja2 dgn ayah aku..tamo kene rotan kot..saket~~kadang2 aku menang gak..sbb lari masuk bilik kunci bilik..bijak kan??tawu~~

masuk dajah satu aku meneruskan lg bakat aku dalam bidang sukan dgn menceburi sukan2 seperti lari dalam guni..bawak bola pinpong dalam sudu..lari kepit bola..byk la lg sukan yg aku ceburi..sampai la dajah 3..slalu menang kot..tp adiah mmg x best..tiap2 taun dapat tupperware...bukan budak2 yg untung..mak budak yg suke dapat tupperware..haha..

masuk dajah 4 aku da mule tunjuk belang..main netball..lumbe lari..lompat tinggi..lompat jauh..mule2 wakil rumah sukan dulu la kan..ader gak pingat aku..masuk dajah 6 aku semakin ligat..haha..mak aku duk bising aku asik main jer..die takot aku kantoi upsr..ilek mak..upsr tuh mcm kacang putih jer..haha..(bajet senang..padahal mase exam nanges2 blank..seb baek score kan)..dajah 6 aku da mule wakil skolah..lumbe lari + lompat jauh ngan bola baling..wlaupon tade pingat..tp bangga kot dapat wakil skola kan~~

then aku masuk skola menengah..aku da x main lari2 da..sbb ramai lg laju dr aku sbb aku ni da tamo tinggi dan makin melebar..haha..so aku masuk lontar peluru dgn rejam lembing n lempar cakera~~wakil rumah sukan dlu~~x igt la mane satu emas..lembing ke cakera tah..hebat kan??mmg pon!!(lg masuk bakul duk diam2)

lpas upsr ader la skola bukit jalil wat pemilihan tuk g skola tuh..mase tuh mmg aku nk sgt g skola tuh..aku tau aku mmg tade can langsung utk masuk skola tuh tp aku g gak..mane la tau kot2 terpilih kan..tp as i expected aku x lepas..haha..awal2 da x lepas sbb x cukop tinggi..

form 1 ke form 2 tah aku join team hoki yg di latih khas oleh kawan ayah...sape tah name dier..yg tuh mmg team project utk negeri tuh..tp bile sampai stamina test..aku fail n being kicked out..sbb cik asma aku laa..sbb dier la aku cepat mengah...sedey gler kot mase nih..ternanges kot aku~~huhu..xpe la..da x der rezeki..

form 2 aku main bola tampar lak..cgu halim coach..kawan ayah gak..punye la aku bersemangat waja trening nk wakil skolah kan..skali 2 days before game aku rase x sedap badan..n esoknyer tuh haa..aku kat ICU sbb cik asma nk dtg melawat plak kan...adess..terlepas peluang aku nk main tuk skola tercinte..jersi da siap kot~~

in between form 2 ngan form 3 neh aku masuk pertandingan badminton peringkat kampung..haha..jaguh kampung kot~~bukan..aku naib jaguh jer..sbb kalah ngan sorg dak kecik ni mase final..cik asma aku antara penyebab la kenape aku kalah..x cukup napas..menang dapat piala+duit bape ratus tah+raket badminton..

form 3 aku main sofbol..aku join club sofbol lame daa..since form 1 lg..tp mase tuh senior ramai hebat2 kan..so form 3 la bru aku merase main utk skola..pitcher ek aku main??haha..mesti la x menangkan..hahaha..tape2..gua enjoy main sofbol..

gamba mase main sofbol..ni je kot yg aku ader..tuh pon curik kat ekin nye fb


mase kat KGV ni gak aku blaja main bowling..mane x nyer..skola dekat ngan boling kot~~jumaat je main boling..kalau ari2 aku main boling..silap2 shalin zulkifli pon leh kalah tau..haha..tp aku x penah wakil mane2 la boling neh


pas2 aku pindah skolah kat MOZAC melake..aku meneruskan semangat kesukanan aku..main bola tampa~~n SOFBOL...maser form 4 skolah aku kalah..sbb kat sini coach mcm x amik kesah sgt..so byk prektis sendiri..tp yg paling best i was selected to play for Melaka..wlaupon as a reserved kan..tp experience tuh~~latihan dier lg tuff kot~~kene lari berpadang2..

mase form 5 aku bwk lg team aku main sofbol daerah n this time kitorg JOHAN okeyh!!!kembang bontot duh~~n im supposed to play for melake..tp aku x g..sbb again cik asma x bg~~haih..time2 tuh la dier nk serang kan..

masuk UTP aku bersukam gak..tp sbb sport complex tuh jauh sgt tuh yg jd malas sgt tuh..tuh yg makin gemss mase aku kat utp..tp main gak la badminton malam2 ngan dak2 RCSU yg sengal..first time aku main basket with cham,apam n ben..jogging with fadzil n floles..first time aku main squash dgn fadzil n sia..first time maen tennis ngan sakilah n imah..n the best thing is FUTSAL..

mule main futsal saje2 jer..UTP wat league..so aku ajak dak2 RC wat team OHANA..igt nk play for fun n skali terJOHAN plak kan..bayar masuk 120 then menang 200..x berbaloi kan??tp biler rase Menang tuh berbaloi2..OHANA is the best team i ever had..posisi ape??mestilah keeper..sbenanye aku berminat nk main midfielder..tp xpe sape yg sanggup nk tangkap bola make aku pon jd la penangkap bola yg cekap..3 goals in 11 games..hebat kan??tauuu~~~

pas2 aku main utk course..then dak2 ni ajak aku main tuk UTP friendly ngan kolej mane tah..n mesti la kitorg menang..penah main lawan ngan pengkid yg konferm2 sepak cam jantan dan mestila aku tewas kan..aku kan ayu gitu..tp tade la kalah teruk..x berbelas2 pon~~byk gak aku save..

then ader KOSMO FUTSAL..aku igt nk anta team tp x sempat sbb sebok ngan project sume..team yg menang leh wakil UTP lawan Univ lain..sbb aku hebat kan(haha..masuk bakul lg)..team junior yg menang tuh ajak aku main..so aku wakil UTP kot~~lg satu kebanggaan~~cume aku x masok paper jer mcm hamster kan..cess..jeles dier masuk paper..tp sbb kurang latihan n finishing kitorg yg x best..make kami pon kalah..

skarang da keje..main lg futsal ngan dak2 opis..tp main pon malu2 kucing..sbb main ngan lelaki2 opis yg baru aku kenal..

panjangnyer la cite aku kan..kalau tanak bace sile exit window k..da bace sile drop komen..kalau x..bak kate p ramlee "pendek umo"..iskiskisk..kesian~~

kesimpulannye..aku sgt suke bersukan cume kadang2 penyakit aku ni membataskan pergerakan aku..x cukop napas..lari siket da mengah..but still aku main gak..pedulik ape haku..haku suke sukan kot...

the best team ever


tuh dia keeper terunggul~~

prasan x blakang tuh sape..tuh abas ape tah name dier..yg duk timbang2 bola tuh


sume pon x brani dekat sbb aku bg jurus ketiak acem aku kan~~haha

p/s: till kibod meet fingers again..hati aku taleh cecah kibod..sekian

p/s/s:gamba aku kitar semule dr fb sbb stock gamba kat umah..

3 comments:

Ariff Shah said...

peerrrgghh. keeper siot

rooben said...

ko memang keeper terbest siti... klo ko main team aku, mesti aku menang!!!

farey said...

aku ingt wey, masa amik result upsr, ko cuak gile, bila tgk dpt 5A, smpi nangis.hihihii...rinduuu nya dulu2.