Sunday, August 15, 2010

Berape kilo datuk Harimau??

haaa...haloo pembace blog yg again malas nk komen..haha..selamat berpose walaupon gua x pose..haha..nk wat cmne da taleh pose..kalau boleh aku lagi nk pose..

ingat tak dulu kecik2 kite slalu main Pukul Berape Datuk Harimau??lepas tuh Datuk Harimau ni duk kejar2 la kiter.. nk tangkap kan..haha..kenape la kiter main permainan x berpaedah ni kan??

tapi skang aku bukannye nk ckap pasal game tuh..tp Berape KILO Datuk Harimau..ngehehe..member2 terdekat aku ramai yg tau yg aku skang ni tgh diet..hehehe..ramai gak yg da notice aku da kecik sket..aku naked depan cermin pon da pasan sket yg aku cam da kecik sket..td kat opis pon atong kate aku da kecik sket..bahu coverall aku da jatuh..huhu..so kalau da lebih dr seorang..mmg komfem la aku da kurus siket kan..walaupon belom la mencapai great figure lg~~

berape KILO da ilang?korang rase bape??1kilo?2kilo?3 kilo??haha..LAPAN KILO ok!!sedikit kebanggaan di situ..ngehehehe..Berat asal 75kg..berat semase= 67 kg..huhu..so da turun 8 kg...ader lg 12 kg nk kene turunkan..ideal bmi is 60 kg..tp aku nk 55kg..then 50 kg..baru mantop!!meletop!!haha..

lepas ni mmg ramai la budak2 utp yg menyesal sbb x ngorat aku dulukan..haha..sape suruh pandang aku sebelah mate...tp siyes aku cakap..bukan senang nk diet..kene ader org kat belakang yg kene sentiasa sokong kau..kalau x memang senang je la nk tergoda ngan makanan2 yg enak dan menggemokkan itu..

nk tips diet??haha..nk kate aku diet sgt tade la pon kan..cume amik makanan yg sehat2 jer..mcm pakar pemakanan aku yg slalu pesan suruh amik makanan yg sehat2..no oil..no sugar..no rice..tapi aku ubah sket ikut suke aku..no sugar..no oil..less rice..hehe..kadang2 aku amik nasik stengah senduk sbb keje aku kan berat..kene ader tenage..tp sugar mmg aku x amik dah..no carbonate drink...kadang2 aku minum kopi pon tader gule..sedap jer..lame2 da biase..makanan yg deep fried ni aku da jarang amik..fast food pon da jarang2..aiskrim pon da x selalu..

kene jage makan..makan yg sehat2 jer..sejak aku start control makan ni..bile nampak makanan yg x sehat ke..byk kali gak la aku pikir nk amik ke x..huhu..nasik lemak..roti canai da x amik ari2 da...semgu skali pon jarang..balik seremban la baru aku makan nasik lemak ke..nasik goreng ke..so slalu aku bekfest cereal ke..oat ke..telo ke..sandwich ke..n slalu minum quaker..bile lapa je minum quaker..makan epal..makan almond!!

n bulan pose ni akan aku gunekan untuk kurus lg..50 kg ok target!!nanti dapat adiah..lalalala...ni kalau aku da kurus ni..kompem farid kamil masuk minang ni..haha..x caye??farid kamil takot kene rotan ngan abang aku..tuh yg die kompem masuk minang tuh..nk tgk abang aku rotan farid kamil??tuh..aku share youtube..sape nk otograp..meh aku mintak kan..haha..

2 comments:

nabilatiqah said...

seronoknyee aku dengar ko da gigih menjaga makan!!!! da ubah kpd gaya hidup sehat btl nieh! dulu time semput pun degil nak minum air gas. bagus2. aku kagum!

saa said...

tabik spring toing2~~
chayo2 fad! aku nak tgk gak orang yang gigit jari pasneh. ngehs3~~
XD