Friday, March 27, 2009

kiter nnti macam mane???

semalam aku balik umah from UTP...nek tren ngan mat yo..(mcm bese matyo sgt pompuan n yess..he is late again..besiap kalah pompuan)..we manage to arrived at the stesen on time..sampai2 jer tren pon sampai..seb bek x telepas..

dlm tren aku tdo jer..atas bahu mat yo..haha..yela2..aku tipu jer..borak2 sket ngan matyo..sampai kl teman kan matyo mkn..then isap rokok 2 btg..bkn aku yg isap..mat yo..aku teman jer..

then kami pon berpisah..uhuhuuuu..waaaa..haha..(saje je lebih emosi sket)..aku pon meneruskan pejalanan ke seremban naik komuter..lam komuter aku tdo lg...sampai stesen semban sempat la beli eskrem mcd satu sambil tgu bapak aku..

on the way balik tuh (kat jalan sikamat)..tbe2 ader polis..and kami nampak ader lori terperosok kat semak.."lori eksiden la ayah..licin kot jalan"...kat depan aku ader kerete...bile kerete tuh lepas jer...polis suruh kami stop jap...then kami nampak sebuah moto atas jalan..and 2 budak skola lying on the road..and ader gak la beberape org kg yg cube nk tolong....

ayah: budak pantai ni..nk benti jap r tgk..(pantai name tempat aku tgl)

then bapak aku pon melepasi mangsa..i can see...sorang budak ni kepale dier pecah..yg sorang lagik tertiarap x sedar..then bapak aku stop..aku duk lam keter duk tinjau2 jer..bapak aku g la tgk..tp kejap lpas tuh aku curious n aku pon keluar tgk...tp dr jauh..polis da tutup mayat sorang budak tuh ngan plastik...mangsa adalah adik beradik..aku x kenal sgt..sbb da jd perantrau nih da x ramai org aku kenal..adik dier meninggal..n abg dier koma..innalillah~~

to see it with my own eyes...cuak giler..ngeri nk mampos..kejap tuh ambulan sampai.. and kami pon balik umah..kat tempat tuh mmg selalu ekside..kona dier mmg best..tajam..n biler ujan mmg licin..dgn byk lori kluar masuk ag..

dulu..aku suke layan lap kat jalan tuh...abg aku pon suke..n abg aku penah eksiden kat c2 skali...pecah gak la bibir..seb baik aku mcm ader insticnt mser tuh..aku tanak g skola..kalau x..dengan muke2 aku pecah skali kot....

Ya Allah..maser tgk tuh..hati aku jd sayu..takut..insaf..mak ayah kiter jage kiter elok2..bagai menatang minyak yg penuh..n kiter mati mcm tuh jer..sia2..mmg betul..ajal maut di tgn Tuhan..tp kiter kalau boleh jgn la carik maut tuh..nih pengajaran untuk kawan2 sume ngan utk aku gak...kalau kiter berhati2...tentu selamat kan???aku mohon sgt2..kalau boleh aku tanakk mati dalm keadaan ngeri...skang ni mcm da fobia nk bawak moto..aku drive lalu jalan tuh pon terbayang muke arwah tuh..

to all friends yg bawak moto especially...please2 be careful...and specifically to Bun...aku tanak tgk kawan2 aku dlam keadaan nih gak...n kepada car driver..tlg la beware kepada penunggang2 motosikal nih...derang nih terdedah kepada bahaye...so kalau kiter nampak ader moto kat sebelah kiter..bg la dier jalan ker..x kene bayar pon bertolak ansur..x mati pon kalau kiter mengalah..and if korang dgn x sengaje nyer terlanggar sape2 ker..tolong..tolong dan tolong..JANGAN LARI...face your mistake...jangan takut mengaku silap..n aku paling benci org yg x mengaku kesilapan n malu utk mengucapkan maaf....ko da la langgar budak tuh..pas2 ko biar kan budak tuh tekontang2 kanting menagih nyawa..tader perikemanusiaan ker??atuk aku once kene langgar lari n my fren almost die sbb kene langgar lari..

cube korang pikir balik...arini korang langgar sambadi n lari...esok,luse,tulat sambadi hit one of your family members and run....ape perasaan korang???

another pengajaran yg aku dapat dr semalm...bersediakah aku untuk mati pada biler2 mase???nauzubillah...jom la kiter sumer bersedia weyh..belum terlambat lagi..

p/s: untuk berita mengenai kemalangan klis sini

No comments: