Monday, September 7, 2009

raser sungguh tertekan!!

haih..
byk nyer bende yg menekan aku..
my brother had an eksiden..
thank god he is ok..bumper jer pecah..he said..depan tuh ader lori tgh kejar lampu kuning..n dier pon kejar lampu kuning..but suddenly lori tuh benti n dier langgar..'bengong'..aku marah dier..'sape suh ko keja lampu kuning..kan lampu kuning tuh redi suh benti..bukan redi tuk laju!!..ko kan mmg suke ikut keter dekat2..'"padan muke"..
haha..ayat yg mcm jahat kan??mmg aku marah..ye la..raye nk dekat..tuh nk kene repair keter gak..kalau dier repair keter..mesti la duit dier abes..kalau da abes mesti la dier x bg aku blanjer rayer..*sigh*


then ayah aku lak..arituh dier ader la dapat extra money sket..then aku pon mintak la samting yg dihajati setelah sekian lame..
da sekian lame aku try nk memilikinyer..menghadapi beribu tentangan..dslr..
so aku mintak la kat ayah..

aku: ayah..nk beli kamera..bleh la eh..nti da kije adk bayar laa..
ayah: (tersenyum2 sipu tande setuju..)
mama: xpayahla beli..nti hilangla..da la benda mahal..kat tempat ko tuh byk pencurik..kasut ko pun ilang..
aku:(dgn sedikit muncung) alah..kalau mcm tuh sampai biler2 taleh beli sbb takut ilang..tau la adik jage..
mama: suke ati ko la..tanye ayah..tuh ayah da senyum2 tuh nk bg la tuh..anak kesayangan la katekan..
aku:(hehe..senyum dlm hati)..dah rr tayah beli aper2..senang!!(konon2 merajuk)

keesokan harinyer biler abg aku balik

aku: along..ayah nk belikan adik kamera
along: ko nk wat pe beli ngah..membazir jer..bukan ader faedah pon beli..sok ko da kije ko beli laa..
aku: da la xyah beli aper2 lagi..sume x boleh..tuh x boleh..ni x boleh..kang adik wat 'hal' lg marah..

geram tul ngan abg n mak aku yg x sapotif langsung!!asik nk jd batu api jer..elok2 ayah nk belikan terus ayah jd RAGU-RAGU!!biarlah kalau ayah nk beli pon..duit ayah kan..sebok betul..n sampai skang still tader kater putus ayah nk bg ker x..td kol tanyer pon ayah x bg jawapan lg..n mama n along still x sokong..

tensen betol aku..dr dlu kot..segale minat aku family x sokong pon..sume yg aku nk buat sumer x boleh..sumer salah..dulu mase skola aku minat bersukan..nk mintak beli kasut sukan pon susah..abg aku yg men hoki sbb terpakse tuh ayah belikan plak kasut hoki..da la kasut tuh dier pakai skali duer jer..then belikan along kasut bola walaupon along bukan la slalu main bola sgt pon..last2 dier bg kawan pakai ilang..
dulu mase along lawan hoki..mama ngan ayah g tgk kat stadium..walaupon abg aku men wakil skola jer..main pon bukan terre pon..duk tgu bola jer..
maser aku main sofbol utk melake..mase tuh cuti skola..main dkt selangor..x jauh pon dr seremban tuh..maser tuh aku berharap sangat parents aku dtg tgk aku main..tp xder pon..maser main sofbol tuk sekolah pon mak ngan ayah x dtg tgk pon..sedey giler biler aku rase parents aku x penah sapot minat aku..huhuhu..

p/s: tensen ngan fyp gak neh..pesal taleh simulate neh!!

TENSEN!!

10 comments:

ida said...

sabar nyah~

nur ikmal said...

ak pon tensen nk simulate cene nih~~

Sakilah said...

Sometimes, what you want is not always what you need.

sabar yer.. =)

Anonymous said...

kumpul duit dlu la br beli..ko mst bleh dapat kumpul punye la...kn nak raye..hehe

siti otai said...

ko igt kiter leh dpt duit raye beribu2 mcm dulu ker??haha..sapo nk bg kito duet rayo ni ha??

Anonymous said...

ko mntk la kek kerol,tom,ain n lelain...masing2 kayo...haha

Kaloi said...

TAK DAPEK TU DOOOH!!!! DA BOSAR PANJANG, TUO GANYUT, DUIT GHAYO PEKEBONDO EHH!!! PENUMBUK BULEH LA!!!

siti otai said...

ain la yg paling kayo skang..
keyroll..den bosa tp x panjang..n den lum yuo ganyot laie..ekau yo laa..sobab ekau da ponah bolakon jd org tuo nk mampuih..nk bg ponumbuk pon da x laghek..

ah-kieym said...

hahaha..slow2 la kumpul duit..besela tuh..ayah tukg bagi..mak tukg komen..adik bradik komen gak sbb dengki..last2 msing2 xdpt pape..hahaha..
nk nmpk ko ada effort,ko simpan duit skit..then ko share la half2 dgn ayah ko..either loan or skolership dgn ayah ko..sbb aku wat mcm tuh~
heeeeee~~

oyenks said...

b strong gal! ;)